Uppdaterat digitalt stöd

Med hjälp av extra medel från Folkhälsomyndigheten har vi gjort en stor uppdatering av vårt digitala stöd till alla våra skolor och mötesplatser som arbetar med hälsoråd. Det nya digitala stödet gör det t.ex. lättare att bli medlem, lättare att få friskvårdsbidrag till olika hälsofrämjande aktiviteter och lättare att spara protokoll och fortsätta där ni slutade. Detta är några av många uppdateringar vi gjort. Allt för att det ska bli enklare och lättare att arbeta hälsofrämjande med hälsoråd! Nedan listar vi några av de stora uppdateringarna.

Bli medlem enklare varje år

Bland de större uppdateringar är att vi skickar ut ett automatiskt sms och mejl som gör det lätt att bli medlem igen. Du som medlem i ett hälsoråd svarar bara JA i ett sms, så är du medlem igen för i år. Har du blivit medlem via mejl får du en länk som du bara klickar på. På så sätt behöver du inte fylla i alla dina uppgifter igen.

Lättare att göra olika hälsofrämjande aktiviteter

På årsmötet får alla hälsoråd möjlighet att anta nya normalstadgar som gör det möjligt att göra olika hälsofrämjande aktiviteter utan att behöva ha ett extra årsmöte (för att byta syfte). Syftet i de nya normalstadgarna är mer generella, där hälsoråd kan göra hälsofrämjande aktiviteter inom åtta godkända områden. Läs mer →

Lättare att göra rätt

Det nya digitala stödet för årsmötet gör det också enklare att göra rätt. Den digitala mallen kontrollerar t.ex. att alla som sitter i styrelsen är medlemmar. Att samma person inte väljs till flera poster. Det gör det enklare och lättare att göra ett korrekt årsmötesprotokoll.

Ett inlogg till medlemsregister

För alla hälsorådscoacher som coacher flera hälsoråd så kommer en efterlängtat uppdatering. Det nya digitala stödet gör det möjligt att få ett inlogg där du ser alla medlemmar från alla hälsoråd som du coachar. Det innebär att du inte längre behöver ett inlogg med olika användarnamn och lösenord för varje hälsoråds medlemsregister. Det gör det mycket enklare att få en översikt över hur det går för hälsoråden att rekrytera medlemmar. Liksom enklare att hålla reda på då det bara är ett inlogg.

Detta var de stora uppdateringarna men vi har också gjort många små förändringar så som påminnelser om att bli medlem vid start, bättre och förenklade förklaringar på alla digitala mallar och mycket mer. Vi har också flera andra nyheter till stöd för årsmötet som snabbhetspremie och digitalt öppet hus. Mer nedan:

Snabbhetspremie - extra friskvårdsbidrag

De hälsoråd som skickar in ett korrekt ifyllt protokoll med en korrekt ekonomisk redovisning senast den sista februari kommeratt få en snabbhetspremie på 500 kronor till hälsoråd med under 20 medlemmar och 1000 kronor till hälsoråd med 20 medlemmar eller fler.

Digitalt öppet hus - stöd vid årsmötet

Nu har vi digitalt öppet hus under januari och februari då ni kan ställa frågor till oss live på Zoom om årsmötet. Passa gärna på att ha årsmöte samtidigt så kan ni snabbt få hjälp. Alla datum och tider finns på www.reacta.se/kursguiden

Har du förslag på hur vi kan bli ännu bättre eller har funderingar och frågor om de uppdateringar vi gjort? Tveka inte att kontakta oss med dina idéer och förbättringar. Tillsammans gör vi det enklare och lättare att arbeta hälsofrämjande.

Från:
REACTA

Det går snabbt och enkelt

Kom igång enkelt i fyra steg

Kom igång genom fyra enkla steg. Börja med att prenumerera på nyhetsbrevet med senaste nytt om hälsofrämjande arbete. Boka sedan ett kostnadsfritt möte och få information om hur ni kan kan lyfta ert hälsofrämjande arbete. Vi kommer med tips, inspiration och framgångsrika exempel från andra skolor och mötesplatser. Därefter analyserar vi tillsammans ert nuläge och behov. Utifrån kartläggningen tar vi fram en skräddarsydd helhetslösning för just er verksamhet med fokus på hur ni kan starta upp arbetet. Vi hjälper er genom hela processen.  

Tveka inte att kontakta oss om ni behöver hjälp eller stöd på info@reacta.se, 08-940 410 eller i chatten nere till höger.